100 Floors walkthrough – deel 7

De populaire iPhone game 100 Floors heeft eindelijk weer een update gekregen. Met de toevoeging van 10 nieuwe levels is eindelijk de 100e verdieping bereikt. 100 Floors is een spel waarin je kleine puzzeltjes moet oplossen om uiteindelijk de liftdeur van ieder level te openen. Tot voorheen werden middels updates per keer zo’n tien tot twintig nieuwe levels toegevoegd. Nu is de top echter bereikt. Gelukkig is dat niet het einde van dit bijzondere puzzelspel. Zoals voorspeld was ontwikkelaar TobiApps druk bezig om de game nog verder uit te breiden. Na de eerste 100 verdiepingen kan je namelijk een geheel nieuwe toren (de Annex) betreden. De Annex heeft nu vijf levels, maar de tekst “more coming soon….” verraadt dat er binnenkort nog meer leuke puzzels beschikbaar zijn. Gelukkig maar!

Vanwege het succes van de eerdere walkthroughs hebben we besloten om ook de laatste levels én de Annex levels van een guide te voorzien. Dus zit je nu nog steeds met de vraag “Hoe haal ik level of verdieping x?”, dan vind je je antwoord ongetwijfeld in onze complete walkthrough. Klik dus snel verder voor de nieuwste antwoorden. (En voor de laatste keer dezelfde tip: gebruik deze guide alleen als je echt vast zit, want anders speel je de game binnen vijf minuten uit…)

Goede guide? Like ons op Facebook!

Level 91
Pak de borstel rechtsonder op en gebruik hem om de muur rechtsonder schoon te poetsen. Je ziet het getal “16″ verschijnen; dit is 91 (het level), maar dan op de kop. Dit betekent dat je de kleuren op de deuren moet matchen met de kleuren boven de deur… maar dan op de kop. Klik op de “16″ om de vlakken op de deur in te kleuren. Van links naar rechts en van boven naar beneden is dat als volgt: oranje, lichtblauw, donkerblauw, groen, roze en geel.

Level 92
Tijd voor het volgende, omslachtige level. Om de deur te openen moet je de pijlen op de deur in de juiste richting laten wijzen. Je moet het woord “open” spellen. Maar boven de deur vind je welke letter op welke plek horen: de E heeft een lang streepje en de P juist een korte. Als je van groot naar klein ordent wordt dit ENOP. De letters op linker kaart (voor de geïnteresseerde, dit is een zogenaamde Snellenkaart, die wordt gebruikt om je visus te meten) komen overeen met de E’s op de rechter kaart (dit is een E-haken kaart, gebruikt voor eenzelfde doel). Normaal moet je bij het testen van je ogen zeggen aan welke kan de openingen van de E’s zitten (links, rechts, boven of onder). Tik op de pijlen op de deur en zet ze in de juiste volgorde, van links naar rechts. (E = boven, N = rechts, O = boven, P = onder)

Level 93
Houd de knop on de 9 maar liefst negen seconden ingedrukt. Als je het goed doet blijft het licht op de deur branden. Doe nu hetzelfde met de 3.

Level 94
Boven de oude, Romeinse deur staat het getal “11″. In het Romeins is dit “XI”. Tik op de lampen om ze te draaien en laat de stralen XI vormen.

Level 95
Druk tweemaal op de knopjes om ze groen te maken. Maak alle knopjes, behalve de linker en de rechter van de middelste rij, groen.

Level 96
Vul de gaten op de deur met de Tetris stukken die je op de muur ziet. Tik op de stukken om ze te draaien. De oplossing zie je hierboven.

Level 97
Prik de ballon lek met je mes en plak het briefje dat uit de ballon is gevallen boven de deur (naast het andere stuk papier). Tik vervolgens op de bordjes onder de deur en maak de code 3577.

Level 98
Deze rekensom is makkelijker dan je denkt. Pak de borstel en maak de vlek links van de deur schoon. De code boven de deur heeft te maken met het aantal segmenten dat nodig is om een bepaald getal weer te geven op een simpel LCD-display. (4 bestaat uit 4 segmenten, 9 bestaat uit 6 segmenten enz.) Voer het aantal segmenten dat nodig is om de code links van de deur (51782) in en druk op Enter. (5=5, 1=2, 7=3, 8=7, 2=5)

Level 99
Maak met de getallen boven de deur twee keer een som waar 15 uit komt. Dit doe je door x, +, -, : en = in te vullen in de vakjes tussen de getallen. De knoppen voor X, : en = staan op de vloer; de knoppen voor + en – zijn de volumeknoppen van je telefoon. Het juiste antwoord is 3+3×4=4×5-5. (3+12=20-5, dus 15=15)

Level 100
Schuif de eerste rij helemaal naar rechts. Je ziet drie witte stippen, dus schuif van de tweede rij vanaf het derde paneel naar rechts. Daar zie je twee stippen. Drie plus twee is vijf, dus schuif van de derde rij het vijfde paneel naar rechts. Daar zie je één witte stip. Vijf plus één is zes, dus schuif van de laatste rij het zesde paneel naar rechts. Tadaa, je hebt 100 Floors uitgespeeld!

Annex levels

Maar wacht, er is meer! Na 100 verdiepingen stopt de game niet; je kan gewoon verder puzzelen in een nieuw flat, de Annex.

Annex level 1
Snijd met je mes het touw door. Doe je mes snel weg en pak het ei van het plankje. Doe je dit niet, dan zal het ei ter pletter slaan. Leg het ei vervolgens in het nest op de deur.

Annex level 2
Boven de deur zie je drie klokken. Het is de bedoeling om de vierde klok in de reeks op de deur te tekenen. De ene wijzer gaat per klok 15 minuten voor uit, de andere slecht zeven en een half. Bij de vierde klok staat er dus één wijzer naar links en één wijzer naar rechtsboven. Teken de vorm op de deur en druk op de hendel.

Annex level 3
Tijd voor rock-paper-sciccors! Het is de bedoeling om alle drie de potjes op verschillende manieren te winnen. Je kan een steen, papier of schaar kiezen door het juiste aantal vinger in te vullen. Het eerste potje win je: druk vijf keer op het bovenste groene getal (papier verslaat steen). Het tweede potje win je ook: je hoeft niets te doen (steen verslaat schaar). Ook het laatste potje ben jij de baas: druk twee keer op het onderste groene getal en vijf keer op het onderste rode getal (schaar verslaat papier). Bam!

Annex level 4
Drum het ritme dat de gitaarspeler op de deur met zijn voet tapt mee. De beat staat tevens boven de deur. (Wees geduldig!)

Annex level 5
Kantel je telefoon naar voren en schuif de lege boekenkasten naar binnen. Je vindt de oplossing voor deze puzzel op de achterwand van de boekenkasten. Tik op de panelen op de deur om rondjes en kruisjes te laten verschijnen. Maak het patroon van beide boekenkasten op de deur.

Goede guide? Like ons op Facebook!

Zit je vast in een ander level? Bezoek dan onze complete walkthrough van alle levels. Zoals gezegd is dit niet het einde van 100 Floors. Ontwikkelaar TobiApps blijft voorlopig nieuwe, raadselachtige verdiepingen maken, dus we kunnen blijven puzzelen met deze vette iPhone game. Houd Bureau voor Gamers in de gaten, want zodra er extra levels verschijnen, dan vind je de walkthrough uiteraard bij ons!

Download:
iPhone: 100 Floors, gratis
Android: 100 Floors, gratis

Zie ook: 100 Floors | Android | Apple | Features | iPhone | Walkthrough

Print deze pagina Tip ons!