100 Floors walkthrough – deel 4

De populaire iPhone game 100 Floors heeft vandaag voor de derde keer een update gekregen. Dit spel, waarin je kleine puzzeltjes moet oplossen om de liftdeur te openen om vervolgens naar de volgende raadselachtige verdieping af te reizen, waren reeds vijfenvijftig verdiepingen aanwezig. Deze werden vandaag aangevuld met maar liefst vijftien nieuwe levels. Vanwege het succes van de eerste walkthrough hebben we besloten om ook de nieuwste levels van een guide te voorzien. Dus zit je nog steeds met de vraag “Hoe haal ik level of verdieping x?”, dan vind je je antwoord ongetwijfeld in onze complete walkthrough. Klik dus snel verder voor de nieuwste antwoorden. (En nogmaals dezelfde tip: gebruik deze guide alleen als je echt vast zit, want anders speel je de game binnen vijf minuten uit…)

Goede guide? Like ons op Facebook!

Level 56
Tijd voor mijnenveger! (Of heb je de klassieke Windows game nooit gespeeld?) Tik op de cijfers op het de liftdeur om ze te veranderen. Het is de bedoeling om het cijfer in elk hokje overeen te laten komen met het aantal vlaggetjes dat het aanraakt. (Van links naar naar rechts, van boven naar beneden: 4, 3, 5, 5, 2 en 4.)

Level 57
Druk op de rode knop om de haak bovenin het scherm te verplaatsen. Eenmaal rechts in het scherm tik je op de haak en trek je hem naar beneden om de bal eronder op te tillen. Verplaats de bal naar het midden van de deur en tik op de bal zelf om de deur kapot te slaan.

Level 58
De code voor dit level staat op de deur zelf. De codes komen overeen met de drie witte pianotoetsen; de hoogste frequentie (329.6 Hz) is de meest linker toets, de laagste (261.6 Hz) de meest rechter toets en de middel frequentie (293.7) de middelste toets. Druk op de toetsen in de volgorde die op de deur staat. Je hebt de zwarte toetsen dus niet nodig. (Rechts, midden, links, midden, rechts, rechts, rechts, links, midden, midden, rechts, midden, links.)

Level 59
Pak de steen op en gebruik hem om het ruitje linksboven in het leven in te gooien. Tik vervolgens twee keer op de loep om het brandhout te laten ontbranden. Pak de stok op en steek hem aan aan het vuur. Gebruik de brandende stok vervolgens op de schakelaar rechts in beeld te ontdooien. Je kan de liftdeur openen door op deze schakelaar te tikken.

Level 60
De brandende stok uit het vorige level komt direct alweer van pas. Gebruik hem om de fakkels links en rechts van de liftdeur te ontsteken. Je ziet dat de ogen van het figuur lichtblauw zijn. Dit is belangrijk, want de kleuren op de deur zijn de code van dit level. Tik van links naar rechts net zo vaak op de trommels als er bijbehorende kleuren op het gezicht op de deur zijn geschilder. (Vier keer rood, twee keer donkerblauw, één keer wit, vier keer lichtblauw.)

Level 61
Op de deur vind je een klop. Voer de tijd (18:30) in in de vakjes boven de deur door de getallen (en gedeeltes van getallen) er heen te slepen. De 1 en de 3 kan je gewoon vinden; de 8 en de 0 moet je zelf combineren. (Linksboven en rechtsonder zijn de 8, linksonder en rechtsboven zijn de 0.)

Level 62
Oeeeh! Lasers! Gebruik het mes om de rode stroomkabel links door te snijden. Tik vervolgens op de pijltjes knoppen op de vloer om de overgebleven laser te verplaatsen. Zorg ervoor dat het laser boven de deur komt en je kan door naar de volgende verdieping.

Level 63
Kantel je iPhone naar links en je zult zien dat de witte kei begint te glijden. Leg de kei op de linker knop en let goed op de verlichting op het plafond. Je moet deze verlichting nabootsen op de panelen op de deur. Let op, dit moet wel in spiegelbeeld (onder is boven).

Level 64
Maak de kat duizelig door zijn pupil met je vinger rond te draaien. Draai net zolang tot het balkje boven de deur gevuld is.

Level 65
Pak de bal in het level op en plaats hem in het gat onderin de buis. Houd nu de brandende stok onder de sprinklerinstallatie en zie het level onder water loopt en het balletje tegen de knop bovenin de buis aandrijft. Tadaa!

Level 66
Pak de stok die rechts op de grond ligt en gebruik hem op de haak links van de muur te pakken. Gebruik deze haak vervolgens om de ring aan de deur te pakken. Geef nog een simpele “ruk” (veeg naar onder) aan de deur en je kan verder.

Level 67
In dit level is het de bedoeling dat je een zonnebloem plant, laat groeien en laat uitbloeien. Tik op de uitgebloeide bloem boven de deur en vang een zaadje in de pot door deze met je vinger te verschuiven. Plaats de pot onder de kraan en geef je zonnebloem water met de kraan. Je kan de bloem laten uitbloeien door deze in de zon te plaatsen.

Level 68
In dit level moet je iets sneller zijn dan anders. Pak allereerst de onopvallende ster die rechts voor de deur rechts. Houd vervolgens de schakelaar links van de deur ingedrukt om de kist op te tillen. Terwijl je de schakelaar loslaat zal de kist weer naar beneden vallen. Tik snel op het plankje dat onder de kist lag. Til de kist vervolgens nog een keer op en plaats snel de zojuist gevonden ster in de opening daarvoor (die onder het plankje verborgen was).

Level 69
Zes-en-negentig verdiepingen onder zee! De octopus links in het scherm heeft het putje verstopt. Dubbeltik op de lamp om hem te laten vallen en tik vlak voordat hij de bodem raakt op het clownsvisje (Nemo!) rechts in beeld. Als de vis tegen de lamp botst, dan zal deze de octopus raken en zal het level leeglopen. Gebruik vervolgens je mes om het zeewier van de liftdeur te snijden.

Level 70
Dit level is een soort aliendoolhof. Beweeg de alien heen en weer met de knoppen op de vloer. De code is: links, rechts, links, links, rechts, links, rechts en rechts.

Goede guide? Like ons op Facebook!

Ondanks het feit dat de titel van 100 Floors doet vermoeden dat het spel honderd levels heeft, heeft de huidige versie op moment van schrijven nog maar zeventig. De tekst “More Coming Soon” verraadt uiteraard al dat we binnenkort verder mogen puzzelen… De complete walkthrough van alle levels tot nu toe vind je hier.

Download:
iPhone: 100 Floors, gratis

Zie ook: 100 Floors | Apple | Features | iPhone | Walkthrough

Print deze pagina Tip ons!